Jak to jest z tymi naszymi treningami

Dzisiaj rano nawiązałem trochę do komentarza przez Roberta dłużej znanego związanego z treningiem tempowym na stadionie. Dlaczego właśnie na stadionie i co daje, kiedy robimy właśnie takie równe kółeczka. Chciałbym się trochę właśnie teraz na treningu zatrzymać

Dla większości z nas ( zresztą dla mnie jeszcze ten rok temu tak samo), trening sprowadzał się do jednego. Ot, by biegać w miarę równo tyle kilometrów, ile nam nasza pomysłowość nakazuje. Czasem było więcej, czasem trochę mniej, ale mniej więcej staramy się w jakimś tam naszym tempie zaplanowaną odległość zrobić. I w sumie jest to dobre to pewnego momentu, gdyż zjawia się dzień czy też noc, kiedy przestaje wystarczać, bo okazuje się, że wyniki są coraz gorsze. Może nie ma to aż takiego znaczenia, gdyż biegamy dla siebie, a nie dla wyników, no ale czegoś zaczyna brakować. I w końcu decydujemy się przejść na trochę inny obszar treningowy.  W necie mamy wiele różnych rozpisek treningowych, więc jest w czy wybierać.  Sam korzystam ze wsparcia czy też pomocy Andrzeja, który jest specem w tym zakresie. To, że się zna udowadniają zdobyte medale na Igrzyskach Parolimpijskich w bieganiu. I to nie na jednych i do tego nie jeden medal.

No, ale przechodzimy, a w zasadzie przebiegamy do poważniejszego treningu. Aby go zacząć musimy poznać klika „magicznych” określeń, które nam w nim pomagają:

OWB1 – należy rozumieć jako zwykłe spokojne człapanko – podstawowy rodzaj biegu w treningu – na pełnym luzie i komforcie oddechowym  (tzw. tempo gadane – można bez “duszenia się” prowadzić rozmowę w czasie biegu).

R – rytmy to  odcinki zazwyczaj 100 metrowe “ładnie” i żwawo 😉 biegane przeplatane 100 metrowym człapankiem, czyli  R x 2 znaczy, że biegniesz 100 m ładnie i żwawo 100 m truchtasz,  potem nawrót i znowu 100 m starasz się i 100 truchtu

 PPG – podbiegi pod górkę – stajesz na dole, startujesz, biegniesz ładnie i żwawo do góry np. 100 metrów, przechodzisz w trucht, nawrotka wracasz do punktu startu truchtem i zaczynasz od nowa.

 BC2- bieg ciągły w drugim zakresie, dużo do tłumaczenia, a nie chce mi się 😉 ( to nie mój komentarz,, taki otrzymałem) przyjmijmy na początek, że to bieg w określonym, mniej więcej stałym tempie na całym dystansie. To jest właśnie bieg tempowy. Nie ma napisane, że koniecznie na stadionie, ale z pewnością tam jest najłatwiej tempo utrzymać. Każde kółko w tym samym czasie. Jedynie co, to w głowie może się zakręcić.

Do tego jeszcze dochodzą nam interwały czyli ostro-spokojnie-ostro-spokojnie i tak łup-cup i tralalala. Generalnie wszyscy o nich coś tam wiedzą, jakoś stosują i wychodzi jak może, albo i wcale nie. No i jeszcze jakiś rozbiegania rzędu 20-30 kilometrów w tempie OWB1.

No i kiedy wiemy co i jak to bierzemy i ustawiamy nasze dzienne rozpiski biegowe. Czyli ile OWB1 dziennie, w jakie dni rytmy, jakie PPG, kiedy bieg tempowy, a kiedy rozbiegania. Oczywiście tutaj dobiegają różne kombinacje, czyli powiedzmy 10 km OBW1 a do tego 10 R lub PPG. Ja właśnie dzisiaj idę na stadion na tempówkę czyli BC2, a potem  kiedy wrócę z córką na parę spokojnych kilometrów.


1
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
面膜
Gość

不良拉皮手在人臉上留下許多宛如昭告世人「我作過拉皮手術」的印記(stigmata),常見者如下(見下圖):1.鬢毛過於靠近耳朵或甚至消失。2.耳垂變形或被拉長。3.嘴角、臉頰、下巴處皮膚形成往外拉的紋路。4.髮線後移,額頭太高,眉毛上楊,形成「持續驚訝」的表情。5.耳門太開,耳珠變形。6.臉皮緊繃,但顴骨脂肪墊下垂、眼眶凹陷或前額眉部下垂。