Gdy prawie 3 tygodnie temu w sieci pojawił się brytyjski spot promujący nowy katalog IKEA pt. Happy Inside z kotami w rolach głównych, nie sądziłem, że stanie się on aż takim przebojem wirusowym. Oczywiście koty mają wielu fanów, ale widywałem już znacznie ciekawsze reklamy z udziałem tych wdzięcznych zwierząt. Pomysł na ten spot był prosty – pewnej nocy do sklepu IKEA w Wembley zostaje wpuszczona setka obcych sobie, domowych kotów, a wszystko to, co się z nimi dzieje wewnątrz całkowicie pustego sklepu zostaje sfilmowane przez ustawione tam wcześniej kamery. A oto zmontowany z nagranego materiału 60-sekundowy spot telewizyjny.

Spot prezentujący najlepsze kocie momenty z nocnego eksperymentu osiągnął już ponad 950 tysięcy wyświetleń, ale do sieci trafił również 4-minutowy filmik „making of” – zza kulis realizacji tej reklamy i co ciekawe to właśnie ten materiał video jest znacznie chętniej oglądany od perfekcyjnego spotu TV – filmik pt. Herding cats zgromadził już bowiem ponad 2.6 miliona wyświetleń.

Kampanię IKEA „Happy Inside” przygotowała agencja Mother London. A gdybyście chcieli rzucić okiem na koci katalog („cat-alogue”) brytyjskiej IKEI to zapraszam tutaj: https://ikeacat-alogue.co.uk/.