Marka kosmetyków Dove znana jest z tworzenia bardzo skutecznych kampanii o zacięciu społecznym, które od wielu już lat kręcą się wokół tematu prawdziwego piękna w opozycji do nierealnych ideałów lansowanych w mediach i reklamach innych marek. Główny komunikat lansowany przez Dove jest taki, że prawdziwe piękno kryje się wewnątrz, a kobiety są swoimi najbardziej surowymi krytykami. Najnowsza kampania Dove – prosto z Portugalii – próbuje mierzyć prawdziwie piękno kobiety szybkością bicia serca mężczyzny… Nie wiem, czy dla pań przyjęcie takiej miary nie jest krokiem wstecz? Tak czy owak, obserwujemy tu kolejny pseudo-eksperyment społeczny, w którym kilku mężczyzn ogląda na wielkim ekranie zdjęcia idealnie pięknych modelek, a następnie bliskich im kobiet. Szybkość bicia serca wzrasta, gdy panowie oglądają zdjęcia swoich matek, żon, sióstr czy córek, co podsumowuje hasło: Real beauty touches the heart [Prawdziwe piękno dotyka serca]…

Spot pt. DOVE BELEZA REAL – REAL BEAUTY BEATS pojawił się w sieci 10 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 1.2 miliona wyświetleń na YouTube oraz blisko 1 milion wyświetleń na Facebooku. Nie wiem czy kogokolwiek zaskoczył wynik tego eksperymentu – wszystko wydaje się być dość mocno ustawione, sztucznie ckliwe i podporządkowane przekazowi marki. Kampanię przygotowała portugalska agencja Black Ship Lisbon.