Jest gorący letni dzień w Amsterdamie, gdy przechodnie na głównej ulicy Damrak spostrzegają nietypowy citylight z logo McDonald’s, wypełniony setką pustych kubeczków na popularne lody McFlurry. Ta niestandardowa reklama informuje, że jeśli temperatura w mieście pobije dotychczasowy rekord 38.6°C, to wówczas citylight się automatycznie otworzy i można będzie zabrać kubeczek do restauracji McDonald’s, gdzie za darmo wypełnią go nam lodami McFlurry. Wokół wrażliwego na ciepło citylightu zaczynają gromadzić się tłumy spragnionych darmowej ochłody Holendrów i rozpoczyna się nerwowe oczekiwanie na wzrost temperatury…

Spot pt. JCDecaux the Netherlands : McDonalds McFlurry heat sensative panel pojawił się w sieci 2 tygodnie temu i w tym czasie zdołał zgromadzić ponad 50 tysięcy wyświetleń na YouTube. Trzeba przyznać, że fastfoodowy gigant świetnie wykorzystał niedawną falę upałów w Europie – w końcu to idealny moment na promocję lodów, a idea łącząca darmowy sampling z pobiciem dotychczasowego rekordu temperatury – jak widać na załączonym obrazku – spotkała się z przychylnym przyjęciem grupy docelowej.

McDonalds_McFlurry-Heat sensitive panel

Tymczasem za Oceanem Coca-Cola we współpracy z liniami lotniczymi JetBlue przeprowadziła akcję na największym amerykańskim dworcu kolejowym – Penn Station w Nowym Jorku – gdzie pojawił się interaktywny automat Coca-Coli. Cały trik polegał na tym, że gdy ktoś wrzucił monetę, to dostawał nie jedną, a dwie butelki Coke, a na ekranie pojawiała się informacja, by dodatkową butelką podzielił się z kimś nieznajomym… Na osoby, które wykonały zadanie czekała niespodzianka od pracowników JetBlue. Spot pt. Share a Coke with Humanity pojawił się w sieci 5 dni temu i w tym czasie zgromadził ponad 52 tysięcy wyświetleń na YouTube.