Promowanie kraju nie jest łatwym zadaniem, ale któż może być lepszym ambasadorem niż jego mieszkańcy? Swedish Tourist Association właśnie rozpoczęła zaskakującą kampanię, której celem jest przybliżenie Szwecji mieszkańcom innych państw, a przy okazji przypomnienie, że 250 lat temu Szwecja była pierwszym państwem, które zniosło cenzurę. Otóż zadanie promowania Szwecji powierzono zwykłym, nieprzeszkolonym Szwedom, którzy do kampanii pt. The Swedish Number [Szwedzki Numer] mogą się zapisywać online podając swój numer komórki, a następnie specjalna centrala losowo przełącza do nich osoby dzwoniące z zagranicy na specjalny numer telefonu: +46 771 793 336. Można zaryzykować twierdzenie, że jest to pierwszy przypadek, gdy kraj posiada swój indywidualny numer telefonu – w dodatku obsługiwany przez obywateli-ochotników 😉

Spot pt. The Swedish Number | +46 771 793 336 pojawił się w sieci 2 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić ponad 56 tysięcy wyświetleń na YouTube. Kampania – która absolutnie nie jest żadnym żartem – została przygotowana przez agencję Ingo Stockholm, a w jej ramach Szwedzi odebrali już ponad 5.5 tysiąca połączeń, z czego najwięcej pochodziło z Turcji, USA i Wielkiej Brytanii. Możecie też doczytać więcej na oficjalnej stronie tej kampanii: http://theswedishnumber.com.