Brytyjskie Ministerstwo Transportu celebruje 50-lecie kampanii zniechęcających kierowców do prowadzenia samochodu po wypiciu alkoholu – otóż pierwszą taką kampanię w UK wyprodukowano już w 1964, a tekst lektora wówczas informował, że „wypicie czterech whiskey zwiększa ryzyko wypadku dwukrotnie”… Urodzinowy spot w ramach kampanii THINK! jest nietypowy, bo podkład muzyczny, który nucą sobie wszyscy bohaterowie – policjanci, strażacy, ratownicy medyczni w akcji – to radosny przebój ery disco lat 80-tych – „Celebration” grupy Kool & The Gang. Poza efektem zaskoczenia i dysonansu użycie tej piosenki ma dodatkowy sens, bo Ministerstwo „celebruje” tu sukces tych 50 lat ciągłych kampanii – liczba śmierci w wypadkach drogowych związanych ze spożyciem alkoholu w UK spadła bowiem na przestrzeni lat z 1640 osób w roku 1967 do 230 w roku 2012. Ciągle to jednak 230 ludzkich istnień.

Spot pt. THINK! Don’t Drink Drive 50th Anniversary Advert pojawił się w sieci 10 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 407 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 7 tysięcy share’ów na Facebooku. Więcej informacji na temat kampanii THINK! możecie znaleźć na jej stronach, a autorem pomysłu jest agencja AMV BBDO, zaś spot wyreżyserował Mark Zibert.