O niemieckiej szkole filmowej Filmakademie Baden-Württemberg słyszeliśmy już kilka razy w kontekście filmów, które odniosły globalny sukces viralowy. Najczęściej są to tzw. speculative ads czyli reklamy znanych marek, które jednak nie były przez nie zamawiane, a ich marketingowcy nie nadzorowali prac nad scenariuszem czy produkcją. Największymi sukcesami studentów Filmakademie Baden-Württemberg były dotąd filmy reklamowe: „Dear Brother” dla Johnnie Walker oraz „The Exorcist” dla odkurzaczy Dirt Devil – teraz do tej listy dołącza film promujący markę Adidas pod hasłem Break Free, której autorem jest student IV roku Eugen Merher. W filmie para starych znoszonych Adidasów to furtka do wolności dla starszego mężczyzny zamkniętego w opresyjnym domu starców.

Spot pt. Adidas – Break Free pojawił się w sieci 3 tygodnie temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 7.6 miliona wyświetleń na YouTube, stając się jednym z największych hitów viralowych pierwszego tygodnia 2017 roku. Film został zrealizowany przez Eugena Merhera za kilka tysięcy euro jako praca zaliczeniowa na II roku jego studiów, a jego obecny sukces to zasługa nowej muzyki autorstwa Alexa Davida.