Microsoft od jakiegoś czasu prowadzi otwartą wojnę z koncernem Google – Scroogled to hasło i określenie [wycyckani przez Google], które spina całą tą kampanię. Microsoft próbuje nas przekonać, że korzystając z produktów Google udostępniamy mimowolnie swoje prywatne dane do tego, by Google mógł nam serwować sprofilowane reklamy. W najnowszym spocie Microsoft bierze na celownik laptopy z systemem operacyjnym Chrome OS czyli tzw. Chromebook – głównym ich wyróżnikiem (i wadą) jest to, że działają tylko, gdy mają podłączenie do internetu, bo wszystkie aplikacje z których korzystają są w sieci, a wszystkie dane odkładane są w chmurze, a nie w pamięci laptopa. Bohaterka spotu próbuje sprzedać swój Chromebook, który dostała w prezencie od mamy i ma nadzieje, że dostanie za niego wystarczającą sumkę, by dostać się za nią do Hollywood – niestety czeka ją niemiła niespodzianka…

Spot pt. Want laptop value? Know what to look for. (EXTENDED VERSION) pojawił się w sieci 6 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić ponad 270 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz blisko 5 tysięcy share’ów na Facebooku. Patrząc jednak na ocenę spotu na YT widać, że 70% widzów wybiera „kciuk w dół” czyli ciągle Google ma więcej sympatyków niż Microsoft – pomimo zatrudnienia do powyższego spotu pary popularnych bohaterów reality show „Pawn Stars„. Dla tych, którzy jednak popierają Microsoft jest strona scroogled.com – a na niej m.in. specjalna seria gadżetów anty-googlowskich 😉