Australijskim hitem końcówki ubiegłego roku była z pewnością kampania społeczna zamówiona przez rząd Nowej Południowej Walii, a mająca na celu zniechęcić nastolatków do zażywania marihuany… Serię trzech spotów filmowych pt. Stoner Sloth [Leniwiec-narkoman] łączy postać leniwca (z angielskiego – sloth) – sympatycznego ssaka występującego w Ameryce Południowej i znanego ze skrajnie powolnego trybu życia oraz kończyn zakończonych długimi pazurami… Hasło kampanii brzmi: You’re worse on weed [Na trawce jesteś gorszy].

Najpopularniejszy spot pt. Stoner Sloth „Passing the salt … the struggle is real” pojawił się w sieci 2 tygodnie temu i w tym czasie zdołał zgromadzić ponad 157 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 280 tysięcy wyświetleń na Facebooku. Oczywiście pomysł przedstawienia odurzonego marihuaną nastolatka pod postacią wielkiego leniwca, który z trudem wykonuje najprostsze czynności i wydaje z siebie bliżej nieokreślone dźwięki spotkał się z mieszanym przyjęciem. Zamiast zniechęcić do palenia trawki rozbawił grupę docelową i stał się obiektem żartów i internetowych memów.

Drugi spot pt. Stoner Sloth „Weed’s not exactly a performance enhancing drug” ma na koncie ponad 82 tysiące wyświetleń na YouTube oraz 400 tysięcy wyświetleń na Facebooku. Kampanię przygotowała agencja Saatchi & Saatchi, która broni pomysłu kreatywnego tłumacząc, że do młodej grupy docelowej trzeba trafiać za pomocą humoru i że „buzz” wywołany przez kampanię zapewnił jej znacznie szerszy zasięg (także globalny) niż budżet mediowy, którym dysponowano.

Stoner Sloth

Profil Stoner Sloth na Facebook ma blisko 20 tysięcy fanów. A trzeci spot pt. Stoner Sloth „Life of the party … said no one ever” zgromadził ponad 76 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 275 tysięcy wyświetleń na Facebooku.