Meat & Livestock Australia – australijska organizacja zrzeszająca producentów mięsa – ma w zwyczaju przeprowadzać kampanie promujące jagnięcinę w okresie poprzedzającym australijskie święto narodowe, tzw. Australia Day – przypadający na 26 stycznia. Jagnięciny jest w Australii pod dostatkiem, a Lamb BBQ [jagnięcina z grilla] aspiruje do roli narodowego dania. W tym roku spot promujący jagnięcinę z przymrużeniem oka nawiązuje do kolonialnej historii Australii – w otwierającej scenie widzimy trójkę rdzennych mieszkańców Australii, którzy planują zorganizować grilla na pięknej plaży, ale po chwili na horyzoncie zaczynają się pojawiać żaglowce należące do kolejnych kolonialnych potęg: Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Japonii 😉

Spot pt. Celebrate Australia with a Lamb BBQ pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 1 milion wyświetleń na YouTube oraz ponad 1.9 miliona wyświetleń na Facebooku. Poza głównymi nacjami kolonialistów na koniec imprezy przybywają również nacje znane głównie z imigrowania za chlebem – Włosi, Grecy i Serbowie, a także radosna platforma roztańczonych mniejszości seksualnych – tłem muzycznym jest dyskotekowy hicior z lat 90-tych: „What is love” Haddawaya. Kampanię przygotowała australijska agencja The Monkeys.