Wraz z rosnącą popularnością komunikatorów i innych cyfrowych form porozumiewania się emoticony na stałe wkradły się do naszego życia, a niektórzy wręcz nie wyobrażają już sobie, jak można napisać wiadomość bez okraszenia jej odpowiednimi „buźkami” dla lepszego oddania tonu emocjonalnego… Na tej fali popularności „emotikomunikacji” różne marki próbują wykorzystać to w swoich kampaniach – najnowszym i chyba najbardziej dosadnym przykładem jest francuska reklama fastfoodowego giganta McDonald’s, w której ludzie zostali sprowadzeni do ludzkich korpusów uzupełnionych za dużymi głowami emotikonek, a cały pokazany świat jest równie słoneczny, co sztucznie plastikowy.

Spot pt. Venez comme vous êtes – McDonald’s pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 63 tysiące wyświetleń na YouTube. Jako tło muzyczne w filmie wykorzystany został cover piosenki „Video Killed the Radio Star” pochodzącej z 1978 roku z repertuaru The Buggles. Kampanię przygotowała francuska agencja BETC Paris, która stoi za takimi hitami wirusowymi jak kampanie wody mineralnej Evian.