Ikoniczna lalka Barbie cały czas znajduje się pod ostrzałem różnych grup – a to z powodu nierealnych standardów wyglądu jakie prezentuje figura lalki, a to z powodu utrwalania stereotypów płciowych… W ubiegłym roku Barbie po raz pierwszy w historii wprowadziła do sprzedaży różne warianty Barbie reprezentujące różne typy sylwetki, karnacji i typy włosów próbując w ten sposób lepiej dopasować się do zmieniającego się otoczenia kulturowego. Kolejny stereotyp związany z Barbie jest taki, że mężczyźni nie bawią się lalkami… ale co z ojcami, którzy bardzo kochają swoje córki i chcieliby nawiązać z nimi głębszą więź emocjonalną? Tacy właśnie ojcowie – na oko całkiem męscy i normalni – są bohaterami najnowszej globalnej kampanii reklamowej Barbie prowadzonej pod odważnym hasłem Dads Who Play Barbie [Ojcowie, którzy bawią się Barbie].

Spot pt. Dads Who Play Barbie® | Barbie pojawił się w sieci 7 tygodni temu i w tym okresie zdołał zgromadzić już ponad 1.8 miliona wyświetleń na YouTube oraz ponad 600 tysięcy wyświetleń na Facebooku. Kampania, którą przygotowała agencja BBDO San Francisco została specjalnie pomyślana tak, by trafić do ojców, a telewizyjne skrócone 30-sekundowe spoty pojawiały się podczas transmisji najważniejszych meczów amerykańskiego footballu i pokazują typowych facetów, którzy kochają football, ale nie wstydzą się też przeznaczyć trochę czasu na „Barbie time” ze swoją ukochaną córeczką 😉

Do udziału w kampanii #DadsWhoPlayBarbie zaangażowano 6 prawdziwych par tata-córka tak, by w reklamach uchwycić łączącą ich prawdziwą więź emocjonalną. Cała kampania internetowa obejmująca kilka spotów w kilkunastu wersjach językowych opublikowanych zarówno na YouTube, jak i na Facebooku zgromadziła jak na razie ponad 16 milionów wyświetleń online.